Terug naar de resultaten
Wilhelminakade 318 in Rotterdam 3072 AR

Wilhelminakade 318

3072 AR Rotterdam
Huurprijs € 225,- p.m² p.j. Beschikbaar
Bel of mail ons
010-4365700

Omschrijving

Betreft: Aan de Wilhelminakade bevindt zich het prachtige historische gebouw Las Palmas. Las Palmas werd in 1953 opgericht als scheepswerf van de Holland-America Lijn. Het gebouw is ontworpen door Van de Broek & Bakema architecten en het opvallende ontwerp werd een mijlpaal in de Nederlandse architectuurgeschiedenis. In 2007 is het gebouw heropend door de voormalige koningin Beatrix van Oranje...
Lees meer

Kenmerken

Soort Object Kantoorruimte Totale oppervlakte 1280 m² Aantal lagen 1
Lees meer

Omschrijving

Betreft:
Aan de Wilhelminakade bevindt zich het prachtige historische gebouw Las Palmas. Las Palmas werd in 1953 opgericht als scheepswerf van de Holland-America Lijn. Het gebouw is ontworpen door Van de Broek & Bakema architecten en het opvallende ontwerp werd een mijlpaal in de Nederlandse architectuurgeschiedenis. In 2007 is het gebouw heropend door de voormalige koningin Beatrix van Oranje Nassau en inmiddels bevindt zich in het pand een levendige verzameling van geschiedenis, architectuur, cultuur, restaurants en kantoren.
Op dit moment is ca. 1.234 m² kantoorruimte op de vijfde verdieping in het unieke en futuristische penthouse beschikbaar. De kantoorruimte in het penthouse (5e en 6e verdieping) is destijds gerealiseerd als het vooruitstrevende hoofdkantoor van OVG (thans Edge Technologies) en heeft een prachtig uitzicht over de Maas en de skyline van Rotterdam. Het kantoor is volledig ingericht met een hoogwaardig interieur en biedt exclusieve toegang tot het dakterras.

Ligging en bereikbaarheid:
Las Palmas is zeer goed bereikbaar met het openbaar vervoer. Aan de voet van de Erasmusbrug is de toegang naar het ondergronds metrostation Wilhelminaplein gelegen (ca. 1 minuut lopen). Tevens bevinden zich hier een bushalte en een tramhalte (sneltramlijn TramPlus). De ring van Rotterdam is vlot binnen 15 minuten met de auto te bereiken en op de Kop van Zuid zijn 2 aanlegplaatsen voor de watertaxi gelegen.

Gehuurde/oppervlakten:
Voor verhuur is beschikbaar:
• ca. 1.234 m² kantoorruimte op de 5e verdieping;
• ca. 46 m² archiefruimte in de parkeerkelder.

Parkeren:
Er zijn 22 parkeerplaatsen beschikbaar:
• 4 traditionele parkeerplaatsen in de parkeerkelder;
• 8 parkeerplaatsen in een duo-parkeersysteem in de parkeerkelder;
• 10 parkeerplaatsen op het dakterras (bereikbaar via een autolift uit de parkeerkelder.

Huurprijs:
De huurprijs voor de kantoorruimte bedraagt € 225,- per m² per jaar exclusief BTW en servicekosten.
De huurprijs voor de archiefruimte bedraagt € 90,- per m² per jaar, exclusief BTW.

De huurprijs voor een traditionele parkeerplaats bedraagt € 2.000,- per plek per jaar exclusief BTW.
De huurprijs voor parkeerplaats in het duo-parkeersysteem bedraagt € 1.500,- per plek per jaar exclusief BTW.
De huurprijs voor een parkeerplaats op het dakterras bedraagt € 1.250,- per plek per jaar exclusief BTW.

De totale huurprijs van het voornoemde bedraagt € 314.290,- per jaar exclusief BTW en servicekosten

Voorschot servicekosten:
Het pakket van door of vanwege verhuurder te verzorgen leveringen en diensten is als volgt vastgesteld:
• Levering elektra, warmte, koeling en water;
• Huismeester;
• Schoonmaak en onderhoud algemene ruimtes (hoofdentree, centraal trappenhuis en parkeergarage Las Palmas);
• Onderhoud technische installaties en toegangstechniek;
• Vuilafvoer;
• Algemene beveiliging.

Afrekening vindt jaarlijks plaats op basis van nacalculatie van het daadwerkelijke verbruik. Het voorschotbedrag is thans vastgesteld op € 45,- per m² per jaar excl. BTW.
Huurtermijn:
In overleg. De huidige huurder huurt het object tot 31-12-2023. Er is een mogelijkheid tot onderhuur van het geheel of een gedeelte. Ook een indeplaatstelling behoord tot de mogelijkheden.

Datum van oplevering:
Per Q4 2018.

Overige afspraken:
Inbouwpakket
Verhuurder verstrekt aan huurder eenmalig het thans op de 5e verdieping aanwezige inbouwpakket “om niet”. Het inbouwpakket is in 2007 aangebracht naar ontwerp van het architectenbureau Fokkema Architecten en omvat de navolgende elementen:

• Parket in de liftlobby;
• Luxe afgewerkte en ingerichte vergaderkamers, voorzien van televisie en conference call faciliteiten;
• Hoogwaardig afgewerkte en ingerichte pantry;
• Luxe douche- en omkleedfaciliteit;
• Met glazen wanden afgeschermde directiekamers (3 stuks) en overlegkamers (2 stuks);
• Tapijt op de werkvloer;
• Hoogwaardig meubilair (bureaus en kastenwanden);
• Databekabeling.

Het inbouwpakket wordt eenmalig aan de onderhuurder ter beschikking gesteld. Onderhoud en vervanging zijn voor rekening en risico van de onderhuurder.

Tevens is het, indien gewenst, mogelijk met de huidige huurder in overleg te treden inzake het overnemen van de thans aanwezige bureaustoelen en overig meubilair.

Receptie
De receptie op de 5e verdieping wordt thans bemand door de huurder van de 6e verdieping: Kotug. De receptie en de ontvangstruimte behoord tot het gehuurde. Het is mogelijk, indien dit akkoord is voor huurder, in overleg met Kotug een gedeelde receptiefaciliteit van te maken. De exacte invulling is dan af te stemmen in overleg met Kotug.

Bedrijfsrestaurant
Ten aanzien van het bedrijfsrestaurant kan het navolgende worden aangegeven. Het restaurant behoord tot het gehuurde van de 5e verdieping. Het is Kotug van maandag tot en met vrijdag toegestaan gedurende een bepaalde slottijd van het restaurant gebruik te maken. De exacte invulling hiervan zal dienen plaats te vinden tussen de huurders van de 5e en de 6e verdieping.

Boardroom
De boardroom aan de rechterzijde behoort tot het gehuurde van de 5e verdieping. Het is Kotug van maandag tot en met vrijdag toegestaan gedurende 2 dagdelen hier in overleg met huurder gebruik van te maken.

Dakterras
De huurder van de 5e verdieping heeft het exclusieve recht van het gebruik van het dakterras. Het is de huurder Kotug van de 6e verdieping toegestaan om hier enkele dagen per jaar gebruik van te maken, in overleg met en met toestemming van de huurder van de 5e verdieping.

Bankgarantie:
Huurder dient aan verhuurder een onherroepelijke ROZ-bankgarantie te stellen of waarborgsom te storten ter grootte van drie maanden huur, servicekosten alsmede de hierover verschuldigde omzetbelasting.

Huurindexering:
Jaarlijks, op basis van de wijziging van het prijsindexcijfer volgens de Consumentenprijsindex (CPI) reeks CPI-Alle Huishoudens (2015=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Omzetbelasting:
Verhuurder wenst te opteren voor BTW-belaste huur en verhuur. Ingeval huurder niet aan de gestelde criteria voor belaste verhuur voldoet, wordt de huurprijs verhoogd ter compensatie van de gevolgen van het vervallen van de mogelijkheid om te opteren voor BTW-belaste huur.

Huurovereenkomst:
Huurovereenkomst op basis van het standaard model van de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ), versie februari 2015, met de daarbij behorende algemene bepalingen.

Algemeen:
De informatie is met zorg samengesteld, maar voor de juistheid ervan kan door Parc Makelaars geen aansprakelijkheid worden aanvaard, noch kan aan de vermelde gegevens enig recht worden ontleend. Nadrukkelijk is vermeld dat deze informatie verstrekking niet als een aanbieding of offerte mag worden beschouwd.
Overdracht Status Beschikbaar Huurprijs € 225,- per m² per jaar Aanvaarding in overleg BTW van toepassing Nee Servicekosten € 45,00 per m² per jaar Bouwvorm Bouwvorm Bestaande bouw Bouwjaar 1953 Indeling Soort Object Kantoorruimte Totale oppervlakte 1280 m² Parkeergelegenheid Parkeerpl. niet overdekt 10 parkeerplaats(en) Prijs per parkeerpl. p/j € 1.250,- excl. BTW Parkeerpl. overdekt 12 parkeerplaats(en) Prijs per overdekt parkeerpl. p/j € 1.500,- excl. BTW Diversen Aantal lagen 1 Woonruimte Geen woonruimte aanwezig
Hoofdfunctie
Kantoorruimte
Oppervlakte
1280 m²
Aantal verdiepingen
1
Voorzieningen
Liften, toilet, pantry
Verzamelgebouw
Receptie, kantine
U kunt de brochure hier downloaden

Contact

Gebruik het onderstaande formulier om contact met ons op te nemen.
Bedrijfsgegevens
Persoonsgegevens
Adresgegevens
Contactgegevens
Opmerkingen
Privacy
Ik ga akkoord met de privacyverklaring

Brochure

Bedankt voor uw interesse. U ontvangt de brochure per email.

Contact

Bedankt voor uw reactie. We zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.